SORTHAVREGRYN ER EN NY SUPERFOOD SPRÆNGFYLDT MED ALT DET GODE AF PROTEIN, GODE FEDTSYRER, FIBRE OG BETAGLUCANER 


– OG SÅ SMAGER DET FORTRYLLENDE GODT

 

 

BETAGLUCANER


Takket være det meget høje indhold af betaglucaner i sorthavregryn dæmpes det skadelige kolesterol i blodet , og ligeså mindskes risiko for udvikling af koronar hjertesygdom med forsnævring af blodårene i og omkring hjertet ved indtag af hver stor portion. Kun sorthavregryn kan det. Der skal nemlig et særligt højt indhold af betaglucaner til at starte den proces i maven. (Læs også mere på Alt om kost! Fødevarestyrelsen …)

 
 
 

 

 

 

 

 


 

KOSTFIBRE I SORTHAVREGRYN 


 

Har vi gavn af kostfibre i rå havregryn? Det korte svar er ja. Havregryn er ernæringsmæssigt rigtigt godt som  morgenmadsprodukt, da det har et højt kostfiber- og fuldkorns indhold og et lavt indhold af sukker. Det gælder uanset om du spiser det rå eller som havregrød. Sorthavregryn er endnu bedre og en kategori helt for sig selv med det højeste fiberindhold. Helt naturligt og uden berigelse eller tilsætning af nogen art. Læs mere på Alt om kost! Fødevarestyrelsen....

 

 

 
 

 

HAVREGRYN MED SUKKER?


En stor portion havregryn eventuelt med et par skefulde sukker ovenpå er den sundeste morgenmad (læs mere på Alt om kost! Fødevarestyrelsen ...)